måndag 29 december 2008

Borta bra men hemma bäst

Hur trevligt det än är att åka hem & träffa familjen så är det påfrestande att vara inneboende hos kompisar eller familjen & att bo i en resväska. Allt måste planeras i tid & schemaläggas för att man ska hinna med allt & alla. Först hemma i min hemstad & sen hos Kockens föräldrar.
I år hade vi bestämt att vi inte skulle planera in för mycket men det frestar ändå på, jag funkar ju inte riktigt som jag gjort förr & orkar inte med på samma sätt som tidigare.
Men på det stora hela blev första julen utan mamma helt ok. Visst var det hela tiden någon som saknades; en glöggmugg för mycket hos mormor & morfar, en extra dukad plats vid bordet hos moster & morbror men jag kände att hon var med mig & jag tror det var min ängelmamma som såg till att det snöade på oss på julafton!
Nu njuter jag av några lediga dagar här hemma utan en massa inplanerat & fantiserar om att det någon gång kommer en jul när jag får fira hemma hos mig med mina nära & kära - utan att jag behöver fara över halva landet...

Följer du bloggen?
Tryck på Följ den här bloggen-knappen till höger och registrera dig som prenumerant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Lilla Fi, den som säger att man ska vila upp sig under julen har inte bott långt ifrån sin familj... Det blir inte alltid som man tänkt sig, men rätt ok ändå...

Vi kan fantisera ihop.... Kram! NM

Lilla Lobelia sa...

Välkommen hem! Hoppas du får lugna och sköna dagar nu. Och skönt att julen var bra ändå. Kram