söndag 8 mars 2009

Klar

Jag har kommit till insikten att jag är klar med denna blogg.
Jag har nu tagit mig igenom ett år sedan mamma gick bort. Upplevt allt utan mamma en första gång. När man sagt till mig att första året är värst har jag tänkt att det hjälper ju inte att det går två år, tre år, fyra år osv. Men nu kan jag faktiskt se att det är nog jobbigast första året. Det är inte det att jag saknar henne mindre men det gör inte lika ont att sakna henne nu. Och jag tänker inte mindre på henne nu än tidigare men minnena är kanske lite ljusare. Jag fokuserar på de goda minnena, allt roligt vi hade tillsammans, istället för att gräva ner mig i varför & hur hemskt det är att hon är borta.
Jag har ju börjat gå i terapi igen också. Det är fantastiskt skönt! Vilken ego-grej! Min terapeut är bra. Han lyssnar & tar in, funderar & säger väldigt kloka saker. Jag får insikter varje måndag jag är där & träffar honom. Besöken hos terapeuten har satt guldkant på mina måndagar, som jag tidigare kanske inte haft som bästa dagen i veckan... Nu ser jag fram emot att gå dit & få ventilera, fundera & upptäcka nya saker om mig själv & hur jag fungerar & varför.
Jag vet inte riktigt varför jag känner mig klar med den här bloggen men så är det. Kanske börjar jag på en ny blogg men just denna får vara avslutad nu.
Tack alla ni som läst & kommenterat, stöttat & peppat. Tack & adjö!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer att sakna dina inlägg - som framkallat både skratt, leenden och många tårar hos din blödiga vän. Men jag är glad att du känner att du kommit ett steg längre. Det kommer säkert att fortsätta så ett tag till - några steg framåt och sen ett tillbaka - säkert när du minst anar det. Men det är härligt att höra att du känner dig positiv inför framtiden och att du hittat en terapeut som passar dig. Och jag hoppas på att få följa dig och dina tankar i en annan blogg... Kram vännen!